De Homeopathie Stichting heeft als doel het bevorderen van de homeopathie in de breedste zin van het woord. Dit doet ze o.a. door het verzorgen van onderwijs in de vorm van nascholing en de opleiding tot arts voor homeopathie.

Homeopathie is een geneeskundige benadering die gericht is op het verbeteren van de gezondheid van de zieke mens door toediening van stoffen, in de vorm van homeopathische geneesmiddelen, op geleide van diens individuele symptomen, die lijken op de symptomen die deze stoffen bij een gezond persoon kunnen teweegbrengen. Daarmee wordt met name naar de gehele mens gekeken. Homeopathische geneesmiddelen worden als regel gepotentiëerd, dat wil zeggen stapsgewijze verdund en geschud volgens procedés die worden beschreven in de Europese Farmacopee en ze worden voor een beperkte duur gebruikt in kleine doseringen.

Nascholing voor (homeopathische) artsen

De Homeopathie Stichting (HS) verzorgt nascholing op homeopathisch gebied (HN).
De nascholing is door de Artsenvereniging Voor Integrale Geneeskunde, vakgroep Homeopathie (AVIG) en de Nederlandse Vereniging van Klassiek Homeopathen (NVKH) geaccrediteerd.

Opleiding tot arts voor homeopathie

Ook het Post-Academisch Curriculum Homeopathie (PACH), wordt door de Homeopathie Stichting verzorgd. Via het PACH worden artsen in drie jaar opgeleid tot arts voor homeopathie. In het eerste jaar van deze opleiding wordt de homeopathische behandeling van acute klachten behandeld. In de twee volgende jaren de theorie en de meer chronische klachten. Het diploma van deze opleiding is een voorwaarde om lid te worden van de Artsenvereniging Voor Integrale Geneeskunde, vakgroep Homeopathie (AVIG). De PACH-opleiding is door de European Committee Homeopathy (ECH) geaccrediteerd.